پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403
بیشتر ما از چرخیدن در اینستاگرام و پینترست لذت می‌بریم و ممکن است هر ازگاهی به محتوای خلاقانه‌ای هم بربخوریم. اما چیز ویژه‌ای در مورد قدرت ملموس فرم کاغذی هست که به ما تمرکز و آرامش می‌بخشد. یک مجله عکاسی عالی می‌تواند کاتالیزوری باشد برای یک واکنش زنجیره‌ای از الهام، تفکر و خلاقیت. بی‌هیچ ترتیب خاصی، این‌ها هشت مورد از بهترین مجله‌های چاپی عکاسی هستند که ارزش مطالعه دارند.

مجله YET

این گوهر کم‌تر شناخته‌شده، یک مجله عکاسی سوئیسی است مختص الهام بخشیدن به مخاطبان خود از طریق عکاسی معاصر جهانی. این مجله که سالانه سه شماره منتشر می‌کند، با کاوش در ژانرهای جدید و اغلب بررسی عمق معنا، یکی از موارد محبوب ما برای هدایت الهام و نوآوری است.

مجلۀ Yet، با آزادی در هستۀ فلسفی‌اش، از ایجاد محدودیت‌های خفقان‌آور بر محتوای خود از نظر ژانر، مدیوم و یا مضمون سر بازمی‌زند. زنده باد کسانی که قصد پذیرش نوآوری بی‌حد و مرز و خلاقانه را دارند!

مجله Foam

Foam یک مجلۀ عکاسی مدرن و بین‌المللی است که سه بار در سال منتشر می‌شود و هر شمارۀ آن به موضوعی اختصاص دارد. این مجله با فراهم آوردن بستری برای طیف متنوعی از عکاسی، از داستان‌های مستند گرفته تا مُد، آثار عکاسان تحسین‌شده و برجسته را به نمایش می‌گذارد و به توانایی خود برای خلق الهام از طریق کشف، نمایش و حمایت از استعدادهای درحال ظهور می‌بالد.

هر شماره از Foam روی کاغذی که با دقت انتخاب شده چاپ می‌شود که بازتولید بی‌نقصی را از آثار عکاسان خلق می‌کند: الهام در قالب کاغذ به بهترین شکل‌اش.

مجله Paper Journal

مجله Paper Journal در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد و عکاسی، مُد و فرهنگ را به نمایش می‌گذارد. این مجلۀ عکاسی در حال رشد، با پوشش هنر مبتنی بر عکس، پرونده‌های اختصاصی، مصاحبه، بازدید از استودیو و بررسی کتاب عکس، موفقیت سریعی را تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۸ Paper Journal با اولین شمارۀ چاپی خود، حضور قابل‌تشخیصی را در فضای آفلاین خلق کرد که به صورت هوشمندانه‌ای با عنوان “Who’s Who” از عکاسان درحال‌ظهور و شایان توجه ارائه شد. بعدها نسخۀ افتتاحی Paper Journal، توسط نامزد دریافت جایزه بنیاد لوسی برای «بهترین مجلۀ عکاسی سال» شده است.

با وجود موفقیت‌های اخیر، Paper Journal فروتن باقی مانده است. این مجله به طور مستقل با تیمی از داوطلبان اداره می‌شود که انگیزه و الهام را برای تودۀ مردم به ارمغان می‌آورد و همچنان به حمایت خود از استعدادهای جدید و نوظهور ادامه می‌دهد.

مجله Aint-Bad

Aint-Bad که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده، شاید یک مجلۀ عکاسی مدرن کمتر شناخته شده باشد، اما این بدان معنی نیست که کمتر از دیگران شایان توجه است. این نشریه که ناشر مستقلی از هنر عکاسی جدید است، علاقۀ زیادی به عکاسی معاصر دارد و قصد دارد از طریق تصاویر قابل‌توجه و جذاب، گفتگویی گیرا در مورد شرایط انسانی بیافریند. Aint-Bad با نشریات دوره‌ای، نمایشگاه‌ها، تک‌نگاری‌ها و ویژگی‌های آنلاینش بر بستر وب، حامی مجموعه‌ای از هنرمندان آینده‌نگر است.

Aint-Bad از طریق مانیفست خود الهام می‌بخشد. مانیفستی که به ما یادآوری می‌کند:

«عکاسی بهترین ابزار ما برای مستند‌سازی است… عکس‌هایی که امروز می‌گیریم برای همیشه زنده خواهند ماند. ما مورّخ هستیم.»

مجله Noice

Noice، یک مجلۀ عکاسی نوظهور، روح تازه‌ای به دنیای عکاسی دمیده است. Noice که در سراسر ایالات متحده آمریکا، توکیو و ملبورن منتشر می‌شود، تلاش می‌کند تا موجب اتحاد هنرها شود، و نه تفکیک آن‌ها. Noice توسط لئوناردو کالکانو، روزنامه‌نگار، به عنوان «آینده هنر» توصیف شده است و آثار دریافتی را با چشمی تیزبین به دنبال شوخ‌طبعی، زیبایی و کنج‌کاوی انتخاب و منتشر می‌کند.

Noice در پویش خود برای نمایندگی از صدای روزمره از طریق اخبار آگاهی‌بخش، نظرات و مقالات سیاسی جدی است. «این نشریه در حال حاضر با Standard Vision در لس‌آنجلس همکاری می‌کند، جایی که آثار ارسالی شانس این را دارند تا بر بیلبوردی که روزانه ۲۰ هزار نفر آن را می‌بینند منتشر شوند.»

مجله Aperture

Aperture یک غول بلامنازع در دنیای عکاسی، ناشری چندپلتفرمی است که هم از بهترین‌های عکاسی به مثابۀ هنر است و هم فرهنگ مجلۀ عکاسی عامه‌پسند را شکل داده است. Aperture که در سال ۱۹۵۲ تأسیس شده، یکی از رسانه‌های مورد احترام‌ و غالب این حوزه است. اما همچنین با پشتیبانی از استعدادهای جدید و نوظهور و نیز متخصصان شناخته شده در خلق عکس و نویسندگان، فروتنی خود را حفظ می‌کند. هر شمارۀ فصل‌نامه ترکیبی قابل تأمل از نوشتار و منتخبی از عکاسی پیشرفته است.

Aperture به رغم برجستگی و زبردستی‌اش، به هدف خود که «تنها واداشتن مردم به تفکر» است و نه تحمیل شیوۀ خاصی از تفکر به آنان، می‌بالد. اینجا جایی است برای آزادی خلاق و الهام افسارگسیخته.

مجله British Journal of Photography

BJP علی رغم اینکه یکی از دیرپاترین مجلات عکاسی جهان است (از سال ۱۸۵۴)، فرصت تکامل را از دست نداده است. امروزه BJP به خوانندگان خود برشی از عکاسی معاصر را ارائه می‌کند و در خط مقدم تحریریه و تجارب تجاری ایستاده و با پیشتازی به پوشش مصمم و بی‌نظیر خود از پرتره، سفر و اجتماع ادامه می‌دهد.

BJP به فرآهم‌آوری فرصتی برای همگان ادامه می‌دهد؛ مانند رویداد «پرتره‌های بشریت» (Portraits of Humanity)، مسابقه‌ای که به عکاسان فرصتی می‌دهد تا تصاویر زندگی روزمره را از سراسر جهان با جهانیان به اشتراک بگذارند: الهام فراگیر برای همه.

مجله Photograph

دوماهنامۀ Photograph یک مجلۀ بسیار معتبر و مدرن عکاسی است. این نشریه که در سال ۱۹۸۸ تاسیس شده است، به عنوان مدافع پرشوری برای هنر مبتنی بر عکس فعالیت می‌کند و دارای بیش از ۱۷ هزار خواننده است. Photograph از طریق تمرکز خود بر نمایشگاه‌ها، افراد، منابع و اتفاقات کلی جامعۀ عکاسی ایده‌هایی قابل لمس را ارائه می‌کند.

کیوریتورها، خریداران آثار، مربیان و عموم افراد جویای خلاقیت عکاسی می‌توانند با در بخش رویدادهای وب‌سایت Photograph، برای آثار بعدی خود الهام بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لابراتوار عکس‌آنلاین

چاپ عکس، قاب و شاسی، کالیبراسیون مانیتور، اسکن نگاتیو و اسلاید و...

از رسانه‌های دیگر
خبرگزاری ایرنا | 
2 سال پیش
فراخوان جشنواره منطقه‌ای عکس «زیرپوست شهر» در سنقروکلیایی منتشر شد
خبرگزاری ایرنا | 
2 سال پیش
کارگاه آموزشی عکاسی در جوانرود برگزار شد
خبرگزاری ایرنا | 
2 سال پیش
عکاسان مشهدی موفق به کسب مدال طلای جشنواره عکس کانادا شدند
خبرگزاری ایرنا | 
2 سال پیش
کارگاه تجربه‌نگاری عکاسی در همدان برگزار می‌شود
خبرگزاری مهر | 
2 سال پیش
«گروتسک در عکاسی» کولمن به نمایشگاه رسید
خبرگزاری مهر | 
2 سال پیش
نمایشگاه «به‌سوی امید» در فرهنگستان هنر افتتاح شد
خبرگزاری مهر | 
2 سال پیش
برپایی نمایشگاه آنلاین عکس «نشت» در آرتیبیشن
خبرگزاری مهر | 
2 سال پیش
ارسال بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه مسابقه عکاسی «قاب بهشت»
خبرگزاری ایرنا | 
2 سال پیش
‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهرواره عکاسی “آینه بهار” را برگزار می‌کند
خبرگزاری ایرنا | 
2 سال پیش
‌کانون پورش فکری کودکان و نوجوانان مهرواره عکاسی “آینه بهار” را برگزار می‌کند
خبرگزاری مهر | 
2 سال پیش
نمایش «قاب‌های خیال‌انگیز» تئاتر در یک نمایشگاه عکس
خبرگزاری ایرنا | 
2 سال پیش
۱۷عکاس کشور به بخش مسابقه  جشنواره عکس خلیج فارس راه یافتند
خبرگزاری ایرنا | 
2 سال پیش
نمایشگاه‌های مجازی «رهایی» و «روز جهانی قدس» برپا شد
خبرگزاری ایرنا | 
2 سال پیش
نمایشگاه مجازی هنرهای تجسمی به مناسبت روز قدس در یزد افتتاح شد
خبرگزاری مهر | 
2 سال پیش
برگزاری مسابقه عکاسی در کشورهای جهان اسلام
خبرگزاری مهر | 
2 سال پیش
نمایشگاه عکس «جایگاه قرآن در فرهنگ عشایری» در مساجد یاسوج برپا شد
خبرگزاری مهر | 
2 سال پیش
تور عکاسی «آرامستان لهستانی‌ها» برگزار می‌شود
خبرگزاری ایرنا | 
2 سال پیش
بخش میهمان به جشنواره عکس تالاب نوروزلو میاندوآب اضافه شد
خبرگزاری ایرنا | 
2 سال پیش
پیوند مردم ایران و افغانستان با تکیه بر هنر فاخر اسلامی
خبرگزاری ایرنا | 
2 سال پیش
منتخب عکس‌های فروردین ۱۴۰۱ ایرنا سمنان
رســانــه‌ی عـکـاســـی ایـــــــــــران
معرفی هشت مجله بین‌المللی عکاسی برای الهام گرفتن
سهیلا صنم نو
www.aksonline.ir