جمعه 28 اردیبهشت 1403

لابراتوار عکس‌آنلاین

چاپ عکس، قاب و شاسی، کالیبراسیون مانیتور، اسکن نگاتیو و اسلاید و...

عکس‎‌هایی از آسمان شب
از یکشنبه 8 فروردین 1400
تا پنجشنبه 12 فروردین 1400
از ۱۶ تا ۲۲ به شرط استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌ی اجتماعی

هنرمندان

نگارخانه

استان فارس، گراش، بلوار سرداران، طبقه فوقانی سینما فرهنگ

بیانیه

جواد آب‌افکن، رییس انجمن فیلم و عکس گراش، ۲۵ قطعه‌ عکس خود از آسمان شب را به نمایش عمومی گذاشته است.

این نمایشگاه به مدت چهار شب، از هشتم تا دوازدهم فروردین، در گالری «اُ» در طبقه فوقانی سینما فرهنگ گراش برگزار می‌شود. ساعت بازدید از ۱۶ تا ۲۲ به شرط استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌ی اجتماعی اعلام شده است.

آب‌افکن در گفت‌وگو با هفت‌برکه می‌گوید: «برای اولین بار است که تصمیم گرفته‌ام ۲۵ عکس از خودم را به صورت انفرادی به نمایش عمومی بگذارم. بعضی از این عکس‌ها پیش از این دیده شده است و جوایزی نیز برده است. اما بعضی‌های دیگر را برای اولین بار به نمایش می‌گذارم. عکس‌ها شامل عکاسی دور قطبی، عکاسی کهکشان، و عکاسی رد ستارگان است. بخشی از آنها را در شهرهای مختلف ایران گرفته‌ام، اما بیشتر آنها را در گراش و مناطق اطراف گراش ثبت کرده‌ام. سعی کرده‌ام از تمرکز بر آثار باستانی به عنوان نمادهایی در کنار آسمان شب استفاده ببرم. در واقع هر عکس دو سوژه در خود دارد، سوژه زمینی و سوژه آسمانی.»

محمدامین نوبهار، نمایشگاه‌گردان (کیوریتور) این نمایشگاه، نیز به هفت‌برکه می‌گوید: «هدفمان این بوده است که این نمایشگاه فرم متفاوتی از گالری‌های دیگر داشته باشد. سعی کرده‌ایم برای اولین بار این نمایشگاه را از لحاظ تکنیکی و فیزیکی، از جمله در مورد رنگ دیوارها و نورپردازی، به یک گالری حرفه‌ای نزدیک کنیم. به چیدمان عکس‌ها و قصه‌ی هر عکس نیز توجه داشته‌ایم.»

نوبهار در مورد تغییر نام و فرم گالری نیز توضیح می‌دهد: «این گالری پیش از این با نام سینما فرهنگ شناخته می‌شد. اما به همت خانواده‌ی آب‌افکن و در گرامی‌داشت مرحوم امیرحسین افتادگان، این گالری تجهیز شد و نام جدید «اُ» برای آن انتخاب شد.»

گالری تصاویر

رســانــه‌ی عـکـاســـی ایـــــــــــران
عکس‎‌هایی از آسمان شب
نمایشگاه عکس «شب‌گرد»
با آثاری از: جواد آب‌افکن
نگارخانه‌ی «اُ» گراش
از یکشنبه 8 فروردین 1400
تا پنجشنبه 12 فروردین 1400
www.aksonline.ir